loading...

مختصر دانلود

سئو

آموزش رفع دیر ایندکس شدن مطالب در گوگل

احمد بازدید : 778 پنجشنبه 11 دی 1393 : 12:32 نظرات (0)

یکی از ساده ترین راه های این کار با کمک ربات گوگل هست شما باید این ربات را شرطی کنید تا بتوانید از مزایای آن بهره ببرید خوب راه کار این است که شما ریتم خاصی را در ارسال مطلب داشته باشید یعنی یک روز صبح و روز دیگر عصر مطلب ارسال نکنید برای خلاصی از دیر ایندکس شدن مطالب باید برنامه مشخصی داشته باشید یعنی اگر ارسال پست شما هفتگی است همیشه هفتگی ارسال کنید اگر روزانه ارسال می کنید این کار را حتی یک روز هم به تاخیر نیندازید  این کار باعث می شود گوگل بداند شما چه زمانی مطلب جدید ارسال می کنید و دقیقا همان زمان به سایت شما سر بزند  و شما پس از مدتی شاهد خواهید بود تنها پس از لحضاتی از ارسال شما مطالب جدید شما ایندکس می شوند.

ایندکس شدن مطلب یکی از مهمترین مطالب در مدیریت سایت و وبلاگ می باشد در صورتی که شما هم با مشکل دیر ایندکس شدن مطالب روبرو هستین توصیه می کنم این مقاله کوتاه در مورد دلابل دیر ایندکس شدن مطالب رو بخونید در شرایطی که سرعت ایندکس مطالب شما باعث می شود تا هم شما مانع از این شوید که امتیاز مطلب جدید برای کپی کننده ثبت شود و هم سایت شما به عنوان تولید کننده محتوا برای گوگل مهم باشد حائز اهمیت است اما ما چگونه می توانیم کاری کنیم که مطالب دیر ایندکس نشوند.

 منبع افغان سئو

فیلم آموزش ثبت وبلاگ و سایت در گوگل وب مستر

احمد بازدید : 729 دوشنبه 16 دی 1392 : 1:37 نظرات (0)

  آموزش ثبت سایت در گوگل X گوگل X فیلم آموزشی ثبت سایت در گوگل X گوگل وب مستر X google webmaster X اسکینک X آموزش ویدئویی ثبت سایت در گوگل وب مستر X skinak.ir X آموزش ویدئویی ثبت وبلاگ در گوگل وب مستر X اسکینک|گرافیک، قالب و ابزار X learn Google webmaster tools X

در این بخش از مطالب سئو آموزش ویدئویی ثبت سایت در گوگل وب مستر بصورت ویدئویی آمده است. با این آموزش میتونید سایت و یا وبلاگ خودتون رو در گوگل ثبت کنید.این کار باعث میشود.سایت شما در گوگل ثبت و ورودی گوگل شما زیاد شود.

 

لینک دانلود در ادامه مطلب

Crawl Errors چیست؟

احمد بازدید : 1107 یکشنبه 08 دی 1392 : 17:34 نظرات (0)

Crawl Errors چیست؟

 

بخش Crawl Errors در اکانت وبمستر گوگل آدرس صفحاتی از سایت شما را نشان میدهد که گوگل امکان بررسی و خزیدن در آنها را ندارد و یا با بازکردن این صفحات با یکی از ارورهای HTTP مانند ۴۰۴، ۵۰۳ یا ۲۰۰ مواجه میگردد. در واقع گوگل از دو راه به صفحات داخلی شما دسترسی داشته و متوجه وجود آنها میشود، یکی از آدرس دهی موجود در نقشه سایت و دیگری لینک دهی از صفحات داخلی یا سایت های بیرونی به صفحه شما. اگر به هر دلیل صفحه ای در سایت شما موجود نباشد ولی در نقشه سایت قرار گرفته باشد یا از صفحات داخلی سایت به آن لینک داده باشید یک ارور جدید به این بخش اضافه خواهد شد. لینک از سایت های دیگر به یک صفحه داخلی شما که وجود ندارد موجب ایجاد Crawl Errors نخواهد شد.

رفع مشکلات در بخش Crawl Errors

برای مشاهده این بخش به اکانت وبمستر سایت خود وارد شده و از منوی سمت چپ گزینه Crawl و پس از آن Crawl Errors را انتخاب کنید.

سئوی سایت
ادامه مطلب

آموزش مخفی کردن کد!(با یک کد ساده)

احمد بازدید : 373 چهارشنبه 27 آذر 1392 : 17:31 نظرات (0)

با قرار دادن کد خود در جای مشخص شده در کد زیر میتونید از این ویژگی برای سایت یا وبلاگ خود استفاده کنید.

ایندکس شدن سریع سایت در موتور های جستجو

احمد بازدید : 1165 چهارشنبه 20 آذر 1392 : 18:54 نظرات (0)

ایندکس شدن سریع مطالب X ایندکس شدن سریع سایت X ایندکس شدن سریع وبلاگ X ایندکس شدن سریع مطالب در گوگل X ایندکس شدن سریع سایت در گوگل X ایندکس شدن سریع وبلاگ در گوگل X آموزش ایندکس شدن سریع مطالب X آموزش ایندکس شدن سریع سایت X آموزش ایندکس شدن سریع وبلاگ X آموزش ایندکس شدن سریع مطالب در گوگل X ایندکس سریع مطالب بوسیله X ایندکس سریع مطالب X آموزش ایندکس شدن سریع سایت در گوگل X آموزش ایندکس شدن سریع وبلاگ در گوگل X اموزش سریع ایندکس کردن مطالب X افزایش سرعت ایندکس مطالب X سریع ترین راه ایندکس شدن سایت در گوگل X ایندکس شدن سریع تر مطلب در گوگل X بهترین راهها برای ایندکس کردن صفحات گوگل X راههای سریع ایندکس شدن مطالب

گام اول : نصب آمارگیر در گوگل وب مستر

از طریق این لینک سایت خود را به گوگل معرفی کنید و وضعیت بازدید گوگل از سایت خود را ببینید .

گام دوم : Fetch as Googleدر اکانت گوگل وبمستر خود میتوانید درخواست بررسی و ایندکس سایت و صفحات مشخصی از آن را ثبت کنید. این کار برای معرفی صفحات جدید سایت و یا آنهای که به تازگی بروزرسانی شده اند کاربرد دارد

برای ایندکس سایت خود از طریق نوار کناری و در بخش Health بر روی گزینه Fetch as Google کلیک کنید .

نکات دیگر و کلی در مورد ایندکس شدن سریع سایت :

1- : ثبت نقشه سایت یا وبلاگ در گوگل وب مستر

...

Fetch as Google چیست

احمد بازدید : 734 سه شنبه 19 آذر 1392 : 6:44 نظرات (0)

به کمک ابزار Fetch as Google می توانید صفحات وب را درست همانگونه که Google می بیند، ببینید. ابزار فوق به خصوص درصورتی که قصد داشته باشیم علت عملکرد ضعیف برخی از صفحات سایت را درون صفحات جستجو بررسی کنیم، کاربردی خواهد بود. به عنوان مثال چنانچه محتوای سایت را درون فایل های چندرسانه ای حجیم و پیچیده پیاده سازی کرده باشیم و Google نتواند محتوا را تشخیص دهد و به صورت صحیح درون آن بخزد، ابزار فوق نیز نمی تواند محتوای موردنظر را درون صفحه نمایش دهد. اگر محتوای مخصوصی برای نمایش درون موبایل ها آماده کرده باشید، می توانید صفحات را مانند خزندگان موبایل ها Fetch کنید و درغیراین صورت آنها را مانند حالت معمولی که خزندگان Google به درون صفحات می خزند مشاهده کنید.
ابزار فوق در حالت کلی چنین اطلاعاتی را در اختیارمان قرار می دهد:

  • پاسخ HTTP بازگشتی از سرور سایت
  • تاریخ و ساعت ارسال درخواست خزیدن درون سایت
  • کد HTML
  • 100 کیلوبایت نخست از متن قابل مشاهده (اندیس گذاری) موجود درون صفحه؛ درصورتی که هیچ محتوایی درون صفحه موجود نباشد، مشخص می شود صفحه موردنظر به جای محتوای متنی، از جاوااسکریپت و یا سایر فایل های چندرسانه ای حجیم و پیچیده تشکیل شده است. بهتر است چنین متنی را به دقت بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود درون آن محتوای عجیب و غریب که نشان دهنده هک شدن سایت است، قرار نگرفته باشد. (نکته: ممکن است Googlebot بیش از ۱۰۰ کیلوبایت نخست محتوا را مورد بررسی قرار دهد.)

لازم نیست لینکهای داخلی سایت را NoFollow کنیم

احمد بازدید : 953 سه شنبه 19 آذر 1392 : 6:42 نظرات (0)
X : nofollow links X nofollow کردن لینک X nofollow کردن لینک در سئو چه اهمیتی دارد؟ X فاکتور‌های گوگل برای رتبه‌بندی سایت X لینک‌ها در سئو X لینک‌های nofollow X رتبه‌بندی گوگل X آموزش سئو X NoFollow آموزش

درون یکی از ویدئوهای اخیر Google برای مدیران وب، سوال جالب توجهی مطرح شده است: آیا لازم است لینک های داخلی سایت NoFollow شوند؟ یا صرفا ازآنجاکه چنین لینک هایی داخلی هستند، لزومی ندارد خود را به زحمت بیندازیم؟ اجازه دهید صحبت های مت کاتس، مهندس برجسته Google را با هم مرور کنیم:
لزومی ندارد برای لینک های داخلی، مثلا لینک به صفحه login سایت، از rel=“NoFollow” استفاده کنیم. به کارگیری rel=“NoFollow” بدین معناست که پس از یافته شدن لینک موردنظر، PageRank درون آن جریان پیدا نمی کند؛ بنابراین به اعتقاد من درخصوص لینک های داخلی سایت، نیازی به استفاده از NoFollow نیست.
درصورتی که لینک موردنظر از یک صفحه سایت به صفحه دیگر آن باشد، لازم است PageRank درون آن جریان پیدا کند و Googlebot بتواند صفحه مربوطه را شناسائی کند. درنتیجه بهتر است اطمینان حاصل کنید در مورد لینک های داخلی از NoFollow استفاده نشده باشد.
با این حال به طورحتم برای هر قانونی استثنائی وجود خواهد داشت؛ صفحاتی مانند صفحه login سایت می توانند مشمول استثناء شوند. ایرادی ندارد اگر لینک یک صفحه login و یا برخی از صفحات بی استفاده مانند صفحه Terms & Conditions را NoFollow کنیم. با این وجود درصورتی که به عنکبوت Google اجازه دهیم درون چنین صفحاتی نیز بخزد، اشکال خاصی پیش نمی آید.
درحقیقت NoFollow کردن بیشتر در مورد لینک دهی به سایت های دیگر اهمیت می یابد؛ مثلا لینک های موجود در Author Box وبلاگ ها و پروفایل فروم ها می بایست NoFollow شوند. درصورتی که قصد داشته باشید به سایت دیگری لینک بدهید، لازمست اعتبار سایت موردنظر را برای کسب تائید دقیقا بررسی کنید.
از سوی دیگر چنانچه قصد دارید لینک برخی از صفحات سایت را NoFollow کنید، شاید بهتر باشد صفحه موردنظر را NoIndex کنید تا اساسا توسط موتورهای جستجو اندیس گذاری نشود.
حتی درصورتی که صفحات login اندیس گذاری شوند هم چیزی را از دست نمی دهید، زیرا در این صورت کاربرانی که به دنبال صفحه login می گردند، می توانند به راحتی درون سایت login کنند، به خصوص چنانچه فیلد login درون تمامی صفحات سایت تعبیه نشده باشد. کاتس در انتها مجددا تاکید کرد لازم است پیکربندی صفحات به نحوی باشد که تمامی شان توسط Googlebot شناسائی و اندیس گذاری شوند.

چگونه لینک‌ها را nofollow کنیم؟

احمد بازدید : 716 یکشنبه 17 آذر 1392 : 10:15 نظرات (0)

nofollow کردن لینک چیست و چه اهمیتی دارد؟

وقتی یک لینک را nofollow می‌کنیم یعنی به موتور جستجو می‌گوییم که این لینک را دنبال نکند. و در واقع آن را معرفی می‌کنیم ولی آن را تأیید نمی‌کنیم، پس از اعتبار خودمان کم نمی‌شود.

و در جواب اینکه چرا باید بعضی لینک‌های خروجی را nofollow کنیم همین کافیست که بگوییم ; گوگل در یکی از معیار‌های خود برای رتبه‌بندی یک سایت و حتی پیج رنک آن این را گفته که لینک‌های خروجی نباید خیلی زیاد باشد چون از اعتبار سایت کم می‌شود. ولی با استفاده از nofollow کردن لینک‌ها می‌توانیم این مشکل رو حل کنیم.

در نمودار‌ زیر که فاکتور‌های گوگل برای رتبه‌بندی سایت را نشان می‌دهد، ارزش لینک nofollow نسبت به لینک عادی تقرباً ۲٫۴ برابر کمتر در رتبه‌بندی سایت شما ارزش دارد.

چگونه لینک‌ها را nofollow کنیم؟

خب برای اینکه یک لینک را nofollow کنیم باید یک attribute با نام rel به آن اضافه کنیم و مقدار آن را nofollow بگذاریم.


   

لبته یک چیز دیگری به نام لینک‌های dofollow داریم که البته کار خاصی نمی‌کند فقط می‌گوید که این لینک nofollow نیست. برای dofollow کردن لینک فقط باید به جای nofollow مقدار dofollow را قرار دهیم.

چگونه کل لینک‌های یک سایت را nofollow کنیم؟

با این کار دیگر نیازی نیست شما تک تک لینک‌های سایتتان را nofollow کنید. فقط کافیست که این کد متا را در قسمت head سایتتان بگذارید.

Nofollow Meta
   

البته در آینده افزونه‌هایی برای اینکار با تنظیمات پیشرفته معرفی می‌کنیم.

6 ترفند مهم برای افزایش سئو سایت

احمد بازدید : 975 یکشنبه 17 آذر 1392 : 1:16 نظرات (0)

افزایش سئو و بهینه سازی سایت روش ها و ترفند های مختلفی دارد و می توان با بهره گیری از این ترفند ها میزان سئو را افزایش داد اما کدام روش ها و ترفند ها بهرین و موثرترین راه ها به حساب می آیند ؟

سایت میزبان سئو برای افزایش سئو و بهینه سازی سایت 6 ترفند اساسی و مهم را در نظر گرفته است و با توجه به ارزش راه کارها می تواند بهترین گزینه برای این کار باشد .

  • استفاده از عکس با فرمت های شناخته شده :

شاید خیلی از وبمسترها ارزش تصاویر را در افزایش سئو را نادیده گرفته باشند اما استفاده از انواع عکس های بهینه در محتوای مطالب سایت می تواند کمک فراوانی برای افزایش رنک ، بازدید و سئوی سایت بکند .

عکس های بهینه به تصاویری گفته می شود که سایز و حجم مناسب و از فرمت های معروفی چون : jpg ، png ، gif و … باشند و هنگام درج تصاویر توصیه می شود از تگ های alt و title استفاده شود .

استفاده از تصاویر باعث افزایش سرعت ایندکس و هچنین باعث حضور سایت در جستجوی تصاویر و همچنین باعث افزایش ترافیک سایت می شود .

  • استفاده از ویدئو با پخش آنلاین : 

استفاده از ویدئو در این بازار داغ سئو بسیار کار خلاقانه ، هوشمندانه و فوق العاده ای است ، در واقع بر اساس تحقیقاتی که بر روی موتورهای جستجو انجام شده است ، ویدئو نسبت به دیگر محتوا ها در یک وب سایت 50 برابر بیشتر توجه موتورهای جستجو را جلب می کند .

در تکنیک های قدیمی سئو ، محتوا ، لینک ها ، استراتژی های ارتباطی ، نقشه سایت بسیار موثر بودند و همچنین هنوز نیز هستند ولی امروزه ویدئو نقشی برابر یا حتی بیشتر از این گرینه ها را اجرا می کند .

در ضمن فرامشوتان نشود که شما فقط نباید به روبوت ها و خزنده های موتورهای جستجو تکیه کنید و منتظر بمانید که آنها بیایند و ویدئوها شما را کشف کنند ! سعی کنید شما ویدئوهای خود را به آنها اعلام کنید ، برای اعلام کردن ویدئو ها می توانید از یک Sitemap ساده برای ویدئوهای خود استفاده نمائید (با استفاده از xml به راحتی می توانید این کار را انجام دهید) .

  • استفاده از لینک های داخلی : 

با توجه به تغییرات گوگل و دیگر موتورهای جستجو بک لینک خرید کردن از هر نوع سایتی بسیار دردسر ساز شده و حتی می تواند باعث حذف سایت از نتیجه جستجو شود اما تنها گزینی که می توان از آن به جای بک لینک برای ارتقا و محبوبین دومین استفاده کرد ، لینک های داخلی سایت می باشد و توصیه می شود در تمامی محتوایی که تولید می کنید به مطالب قدیمی خوب لینک بدهید و یک رابطه ای بین تمامی مطالب سایت خود ایجاد کنید که با این کار هم گوگل را برای گشت و گزار بیشتر در سایت خود تشویق می کنید و هم باعث می شوید که بازدید کننده از تمامی مطالب سایت شما استفاده کند و مدت زمانی که در سایت شما سپری میکند بسیار مهم بوده و سعی کنید با این ترفند ها سعی کنید کاربر و موتورهای جستجو را مشغول کنید که هم باعث محبوبیت و برند شدن سایت شما می شود و همچنین باعث افزایش سئو و رنک گوگل می شود و با این کار بهترین گزینه برای لینک بیلدینگ را انجام داده اید .

افزایش بازدید و ترافیک با لینک بیلدینگ یکی از مهمترین ترفند های افزایش سئو می باشد که باید دقیق و حساب شوده انجام شود و توصیه میزبان سئو مطالعه مطالب سایت در مورد لینک بیلدینگ هست .

  • اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی :

ارزش و اهمیتی که شبکه های اجتماعی برای افزایش سئو و حتی ترافیک سایت دارد به هیچ عنوان قابل انکار نیست و کاملا مشخص و اثبات شده می باشد و حتما از شبکه های اجتماعی چون فیس بوک ، تویتر ، گوگل پلاس ، کلوب و … برای اشتراک گذاری مطالب خود استفاده کنید و به هیچ وجه زیاده روی کنید که مت کاتز در یکی از سمینار های اعلام کرد که استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی برای لینک بیلدینگ و ساخت لینک باعث پنالتی شدن سایت می شود .

راه های موفقیت در شبکه اجتماعی فیس بوک یکی مطالب خیلی خوبی و کاربردی در این زمینه می باشد که حتما مطالعه بفرمائید .

  • استفاده از مطالب مرتبط در ادامه مطالب :

امروز با پیشرفت در زمینه CMS دیگر جای نگرانی برای انجام این کار وجود ندارد و در خیلی از سیستم ها و سایت ها امکان ایجاد لینک های مرتبط وجود دارد  و در سیستم هایی مثل وردپرس ، جوملا و دیتالایف فایل هایی به عنوان ماژول و افزونه وجود دارند که تنها با دانلود و نصب این افزونه ها این امکان را به شما می دهد که مطالب مرتبط خود را در هر جایی از ادامه مطلبتان درج کنید و جز یکی از بهترین های ایجاد لینک و یا همان لینک بیلدینگ معروف می باشد .

یکی از افزونه های محبوب و کاربردی وردپرس در این زمینه Related Posts می باشد که می توانید با مراجعه به لینک متن دانلود کرده و استفاده کنید .

شاید برای شما جای سوال باشد که عنوان پست “6 ترفند مهم برای افزایش سئو سایت” می باشد اما چرا این ترفند ها 5 عدد هست . باید عرض کنم که نکته چهارم که در مورد اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی می باشد خود دو بخش بوده یکی اشتراک گذاری مطالب می باشد که می تواند در هر سایتی صورت بگیرد و بهترین گزینه برای این کار شبکه های اجتماعی می باشد و بخش دوم هم مربوط به خود شبکه های اجتماعی می باشد که ارزش و محبوبیت لینک را افزایش می دهد و باعث برند شدن نام و لوگوی سایت شما می شود .

اگر کم و کاستی در سایت هست حتما اطلاع رسانی کنید که برطرف شود .

امیدوار این مقاله هم مورد توجه شما سئو دوستان قرار بگیرد . موفق و پایدار باشید

منبع : میزبان سئو

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری